Po spotkaniu u Rzecznika Praw Dziecka Moniki Horna-Cieślak przyszedł moment na kontynuację tematu bezpieczeństwa małoletnich pacjentów zagrożonych anafilaksją w placówkach oświatowych w Sejm Rzeczypospolitej Polskiej.
Wczoraj, podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. chorób alergicznych pod przewodnictwem Maja Nowak – Posłanka na Sejm RP, w gronie przedstawicieli administracji rządowej, organizacji pacjenckich oraz opiekunów rozmawialiśmy o konieczności zintensyfikowania prac nad:
📌wprowadzeniem adrenaliny do szkół,
📌zmianami w prawie (rozszerzenie definicji pierwszej pomocy, wprowadzenia procedury na wypadek odmowy podawania leków przez pracownika placówki, zniesienia obowiązku pisemnej zgody na podanie leków ratujących życie),
📌wprowadzeniem obowiązku szkoleń z zakresu pierwszej pomocy dla pracowników oświaty
📌wdrożenie regulacji w przedszkolach i żłobkach.
☝️ Poruszyliśmy również istotną kwestię ograniczonej dostępności adrenaliny i jej refundacji.
Z ramienia naszego Towarzystwa w spotkaniu udział wzięli:
🔸 prof. Radosław Gawlik, prezydent PTA
🔸 dr Piotr Dąbrowiecki, przewodniczący Polskiej Federacji Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergię i POChP,
🔸 Anna Ben Drissi, dyrektor zarządzająca PTA i koordynatorka Koalicji na rzecz Leczenia Astmy.
Połączenie takich sił daje nadzieję.
 

Udostępnij nasz post!

Ostatnie wiadomości

Immunoterapia alergenowa – prof. Krzysztof Kowal

6 grudnia, 2023|

Rozmowa o immunoterapii alergenowej na łamach Rynku Zdrowia z prof. Krzysztofem Kowalem przewodniczącym Sekcji Immunoterapii Swoistej Polskiego Towarzystwa Alergologicznego. Podczas wywiadu poruszono następujące zagadnienia:  Jakie [...]

Koalicja na rzecz Leczenia Astmy podsumowuje dwa lata

6 grudnia, 2023|

O leczeniu astmy w Polsce, wyzwaniach, problemach oraz sukcesach Koalicji na rzecz Leczenia Astmy rozmawiamy na łamach Rynku Zdrowia z koordynator tej inicjatywy Anną Ben Drissi, dyrektor [...]

Warsztaty

4 grudnia, 2023|

Choroby alergiczne to epidemia XXI wieku dotykająca niemal połowy polskich dzieci. Dlatego tak ważne jest posiadanie przez pracowników placówek oświatowych kompetencji umożliwiających podjęcie szybkiej reakcji [...]