Koniec roku to dobry czas na podsumowanie działań Polskiego Towarzystwa Alergologicznego w ostatnich 12 miesiącach:

  • Najważniejszym wydarzaniem dla naszego Towarzystwa była organizacja 15 Konferencji Szkoleniowej PTA oraz VIII Klinicznego Forum Ekspertów PTA.
  • „Alergologia Polska” uzyskała Impact Factor i jest jednym z najlepiej punktowanych przez MEiN polskich czasopism w alergologii.
  • Działaliśmy aktywnie w sferze mediów współpracując z najważniejszymi czasopismami i portalami branżowymi – m.in. Rynek Zdrowia https://www.facebook.com/rynekzdrowia, Puls Medycyny https://www.facebook.com/PulsMedycyny, Strefa Alergii https://www.facebook.com/strefaalergii, promując alergologię oraz wspierając polskich chorych.
  • Zostaliśmy Członkiem Warsaw Health Innovation Hub (projektu Agencji Badań Medycznych dedykowanego innowacjom w ochronie zdrowia), HEAL (międzynarodowej organizacji działającej na rzecz jakości klimatu i czystości powietrza) oraz UCRAID (sieci pomocy dla uchodźców z Ukrainy z chorobami alergicznymi).
  • Wspieraliśmy młodych Członków PTA poprzez spotkania Klubu Młodych oraz konkursy na grant
    • naukowo-badawczy,
    • na najlepszą pracę oryginalną i doktorską w alergologii,
    • na uczestnictwo w wydarzeniach edukacyjnych.
  • Zorganizowaliśmy pierwszą edycję konkursu na najlepsze prezentacje alergologiczne podczas konferencji studenckich.
  • Realizowaliśmy webinary, wspieraliśmy inicjatywy edukacyjne w alergologii i patronowaliśmy najważniejszym oraz najlepszym spotkaniom edukacyjnym.
  • Kontynuowaliśmy współpracę międzynarodową z EAACI (czego przykładem jest partnerstwo PTA przy Winter School, 8-11 stycznia 2024 w Zakopanem), a Sekcje Problemowe i Oddziały Regionalne prowadziły ożywioną działalność edukacyjną i integrującą.
  • Działaliśmy na rzecz wprowadzenia e-recepty 2.0 Astma – wg aktualnych planów jej wdrożenie przez Ministerstwo Zdrowia w ramach pilotażu to 2024 rok.
  • Zorganizowaliśmy kampanię edukacyjną dla personelu szkolnego w zakresie opieki na dzieckiem z chorobą alergiczną https://pta.med.pl/kampania-edukacyjna/ – w tej tematyce zrealizowaliśmy także wiele inicjatyw medialnych i edukacyjnych kierowanych do szerokich grup społecznych takich jak:

Dziękujemy wszystkim za współpracę i zaangażowanie w działalność PTA w 2023 roku i zachęcamy do śledzenia naszych aktywności na stronie internetowej oraz w social media.

2024 rok będzie czasem wielu aktywności Polskiego Towarzystwa Alergologicznego, z czego najważniejsze to:

Zapraszamy do aktywnego udziału w kolejnych działaniach PTA!

Udostępnij nasz post!

Ostatnie wiadomości

Kampania Masz to w nosie?

4 kwietnia, 2023|

Kampania "Masz to w nosie?" to ogólnopolska kampania edukacyjna poświęcona przewlekłemu zapaleniu zatok przynosowych z polipami nosa (PZZPzPN), której celem jest szerzenie wiedzy na temat [...]

5 stypendiów w Imperial College London

28 marca, 2023|

Allergy Postgraduate Programme – Imperial College London At Imperial College London, we offer a range of courses in Allergy tailored to your career ambitions. From [...]